Forskning og autisme

Landsforeningen Autisme samarbejder med en række forskere om at formidle ny viden om autisme. På denne side finder du et udsnit af igangværende aktuel forskning, samt forskningsprojekter der allerede er blevet afsluttet. Formålet er at gøre forskning i autisme lettere tilgængelig for autister, deres pårørende samt professionelle, der arbejder på autismeområdet.

Aktuelle forskningsprojekter

Her er de aktuelle forskningsprojekter på autismeområdet i Danmark:

Det er den enkelte forsker, der har ansvaret for et projekts indhold og gennemførelse, ikke det nationale netværk for autismeforskning eller Landsforeningen Autisme.

Tidligere forskningsprojekter

Når forskningsprojekter afsluttes, kan du finde dem her og læse en kort beskrivelse af projekter og resultater.

Nationalt netværk for autismeforskning

Det nationale netværk for autismeforskning er et netværk for forskere, der arbejder med forskning inden for autisme. Formålet med netværket er at udveksle erfaringer og sparre omkring konkrete projekter samt skabe grobund for samarbejde og nye projekter inden for området.

Forsker du i autisme?

Er du interesseret i at få dit forskningsprojekt på hjemmesiden?
 send en beskrivelse til os på mail: fie@autismeforening.dk.