Bliv kommunikations-praktikant hos Landsforeningen Autisme

7. okt. 2021

Kommunikations-praktik med politisk interessevaretagelse i fokus

Download stillingsopslaget som PDF her

En praktikperiode I Landsforeningen Autisme er en mulighed for at gøre en forskel med din faglighed. Vi er en forening med 12.000 medlemmer, som er autister og deres familier. Vi vil forandre verden, så mennesker med autisme mødes med anerkendelse, forståelse og respekt I alle dele af samfundet.

Hovedfokus I praktikken vil være politisk interessevaretagelse gennem høringssvar, pressemeddelelser, taler, debatindlæg og kampagnearbejde.
I Landsforeningen Autisme arbejder vi med at udvikle vores kampagneindsatser, og inddrage foreningens frivillige i både udvikling og udførelse af kampagner.

Der vil også være en række marketingopgaver, da Landsforeningen Autisme er i gang med en større indsats for at tiltrække nye medlemstyper, private donatorer og virksomhedsmedlemmer, der ønsker at støtte foreningen. Her vil være rig mulighed for at deltage i den strategiske udvikling af indsatserne.

Som en del af praktikken kan der også - efter ønske - være opgaver af mere skriftlig journalistisk karakter. Landsforeningen Autisme har et medlemsblad og en hjemmeside og to nyhedsbreve, der løbende skal skrives artikler til. Du kan også få opgaver indenfor contentproduktion til sociale medier herunder video, grafik og skriftlig formidling, og mulighed for at få fingere i både analysearbejde og community manager opgaver på flere social media fora for foreningens medlemmer.

Du vil indgå i Landsforeningen Autismes team for politik og kommunikation. Teamet vil i løbet af praktikperioden arbejde med udvikling af kommunikationsstrategi og PR-strategi. Ligesom teamet også i perioden vil tage del i afholdelse en større faglig konference. I disse opgaver vil det være muligt for dig at bidrage efter kompetencer og ønsker.

Vi leder efter en engageret praktikant, der motiveres af at tage ansvar og som tør lege med skarpe knive. Vi ser gerne at du har erfaring fra frivilligt NGO-arbejde eller på anden vi har bevæget dig i det politiske landskab.
Vi forestiller os at du er studerende på en videregående uddannelse fx kommunikation på Danmarks Medie og Journalisthøjskole, Samfundsfag, Statskundskab, Kommunikation, Journalistik, marketing and management communications eller lignende.

Vi er åbne overfor dine ønsker til praktikken, og du vil få mulighed for at indgå I de arbejdsopgaver, der passer bedst til dine ønsker og en eventuel praktikopgave.
Praktikken er ulønnet, med en ugentlig hjemmearbejdsdag og fleksible arbejdstider med plads til studie-aktiviteter.

Samtaler afholdes løbende. Sidste ansøgningsfrist er dog mandag d. 6. december kl 09.00.

Ansøg om praktikplads hos Landsforeningen Autisme

mail til Gitte@autismeforening.dk
Ved spørgsmål til stillingen kontakt Gitte Velling, Markedschef Landsforeningen Autisme Mail: Gitte@autismeforening.dk Tlf. 61311654 ​