Velgørenhedsevent med E-racerløb til fordel for Landsforeningen Autisme

16. sep. 2021

Danish Sim Razers står bag en serie af E-racerløb hen over efteråret, hvor de samtidig støtter Landsforeningen Autisme.

I løbet af efteråret 2021 vil der være ekstra god mulighed for at følge spændende E-sport racerløb på sin skærm, når Danish Sim Razers velgørenhedsevent starter. Eventen består af en serie af Formel 1 E-racerløb, hvor man samtidig støtter Landsforeningen Autisme.

E-racerklubben Danish Sim Razers har tidligere stået bag en støtteevent til fordel for Landsforeningen Autisme. I 2019 afholdte de to jubilæums-turneringer, hvor man blandt andet kunne støtte Landsforeningen Autisme. I den forbindelse sagde medstifter Jesper Wium Hansen således.

”Det er vigtigt for os at sætte fokus på nogen af dem, der ikke normalt får så meget opmærksomhed. Og for flere af os er der en personlig vinkel i forhold til autisme. Et par af os har personlige relationer, der kæmper med store udfordringer ved autisme. Og vi kan jo se, at det ikke kun er den person der kæmper – det er hele familien. De skal kæmpe med kommunerne, med skoler – og fordi det er usynligt, så er det svært for mange andre at forstå.”

I Landsforeningen Autisme er landsformand Kathe Johansen altid glad for de gode initiativer og events, der bliver lavet for at støtte foreningen og arbejdet med at sikre de bedste vilkår for mennesker med autisme og deres familier.

”E-sport er noget, der også fylder en del for mange børn, unge og voksne med autisme. Derfor er det ekstra fantastisk med et initiativ som dette, der ønsker at sætte fokus på autisme og støtte foreningen. Der er brug for mere viden om autisme i samfundet, og vi er meget glade for, at der er  virksomheder som Danish Sim Razers, der er med til at åbne en snak om autisme og støtte autister,” siger hun.

Sådan foregår det:

Velgørenhedsserien i år består af seks løb over de næste 12 uger, så der køres hver anden torsdag. Det første løb køres torsdag den 16. september 2021. Danish Sim Razers starter en ny Formel 1 serie op på PC, og de seks løb skal køres på disse udfordrende baner:

1. Baku City Circuit i Azerbaijan
  2. Spielberg i Østrig
  3. Hungaroring i Ungarn
  4. Sochi Autodrom i Rusland
  5. Autodromo Hermanos Rodriguez i México
  6. Autodromo José Carlos Pace i Brasilien.

Alle de seks løb kan streames LIVE på Youtube her - og løbene bliver LIVE kommenteret af Jesper Wium Hansen fra Danish Sim Razers, og hans kompagnon Jørgen Rossen.

Det koster en donation på 25 kroner at deltage i velgørenhedsserien.

”Vi håber selvfølgelig, at vi under løbene kan give den gas med endnu flere donationer. Så lad os skabe lidt hype ved at dele på diverse Sociale Medier og skabe en snak om autisme, måske i familien, på arbejdspladsen eller blandt dine venner,” skriver Danish Sim Razers i deres oplæg til de seks events.

Sådan kan du støtte:

Følg de seks løb LIVE på Youtube her – og del gerne på sociale medier.

Vær med til at støtte Landsforeningen Autisme undervejs på Mobilepay 73509 Autismeforeningen; støt med teksten ’DSR’.