Autismevenlig familieferie på Malta 2023

21. okt. 2023

Opdatering: Ferien en nu udsolgt!

Tag til Malta med Autismeforeningen, Tournesol Travel og FolkeFerie.dk og få en autismevenlig ferie med gode oplevelser, hyggeligt samvær, sol og strand.

Igen i år arrangerer vi i samarbejde med Folkeferie.dk en uges familieferie til Malta.

På Malta kan du glæde dig til hvide strande, blå laguner og Europas reneste badevand. Den børnevenlige strand ligger kun 300 m. fra vores feriecenter, som hedder Mellieha Holiday Centre.

Vi har som noget nyt også rejsebureauet Tournesol Travel med i samarbejdet. De står for koordineringen mellem Autismeforeningen og Folkeferie og bidrager til at skabe en god rejseoplevelse med forskellige autismevenlige tiltag og muligheder.

Tournesol er et nyt dansk rejsebureau, der gør det lettere at rejse med en diagnose. De skræddersyer oplevelsesrejser til det meste af verden og tilbyder forskellige værktøjer og faglig støtte, der gør en rejse overkommelig, når man har et usynligt handicap med i bagagen.

Autismeforeningen sørger for personale med stort kendskab til autisme som vil facilitere aktiviteter for hele familien i løbet af ugen. De er også klar til at støtte familierne, når det brænder på. Vi vil dog gerne understrege, at Malta er en familieferie, hvilket betyder, at dem der er med fra Autismeforeningen ikke er en erstatning for forældrene, men en hjælpende hånd, når det brænder på.

Vi rejser i uge 38 fra Kastrup og Billund lufthavn. I begge lufthavne vil der være 1 fra Autismeforeningen tilstedet for at hjælpe, hvis der er brug for det.

Afrejse d. 16. september.

Hjemkomst d. 23. september.

Tilmelding:

Hent og udfyld tilmeldelsesblanketten i linket her - og send den til: malta@autismeforening.dk for at tilmelde sig dette års ferie til Malta.

Pladserne bliver fordelt efter først til mølle-princip.

Læs mere om familieferien til Malta og se priser i linket her.