Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.
Denne artikel er delt af Laura Juvik. Som abonnent kan du frit dele artikler med familie og venner – det kræver kun, at de logger ind eller opretter en profil.

Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Autismeforeningen: Først svigter kommunen dit barn. Så giver den dig skylden. Til sidst bliver barnet tvangsfjernet

Forældrene til børn med diagnoser risikerer at få skylden for deres børns mistrivsel, selv om den reelt skyldes mangler ved de rammer, som kommunerne tilbyder. Ny lov får problemet til at vokse.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres.

Anne-marie Steen Petersen/Politiken-Tegning
Foto: Anne-marie Steen Petersen/Politiken-Tegning
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Barnets Lov er nu til behandling i Folketinget og kan snart blive hverdag i Danmark. Men som loven er lige nu, kan det få store negative konsekvenser.

I Autismeforeningen og Børne- og Ungdomspsykiatrisk Selskab forudser vi, at et endnu større antal børn med autisme og adhd vil blive uretmæssigt anbragt, som følge af Barnets Lov.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Du er der næsten

Du behøver ikke et abonnement for at læse artiklen. Det eneste, du skal gøre, er at oprette en profil, og så kan du læse videre.

Opret profil

Mere fra os