Åbent for ansøgning til årets fondsbetalte sommerferie 2023

20. mar. 2023

I år kan medlemmer af Autismeforeningen komme på fondsbetalt sommerferie til Vigsø Feriecenter eller Helsingør Ferieby. Ferien er gratis og er for familier, som har en stram økonomi. Du kan nu søge om at komme.

Igen i år har vi i Autismeforeningen fået fondsmidler til at tilbyde gratis sommerferie for medlemmer, der har en stram økonomi. I år der det Vigsø Feriecenter og Helsingør Ferieby, der sætter rammerne for sommerferien med smuk natur, hyggelige hytter, mulighed for afslapning og forskellige aktiviteter i løbet af ugerne for hele familien.

Ferierne afholdes:

• Uge 27 Vigsø Feriecenter lørdag den 01.07.2023 – lørdag den 08.07.2023 (36 huse)

• Uge 28 Helsingør Ferieby lørdag den 08.07.2023 – lørdag den 15.07.2023 (39 huse)

• Uge 29 Vigsø Feriecenter lørdag den 15.07.2023 – lørdag den 22.07.2023 (36 huse)

Det koster ikke noget at deltage i sommerferierne, men man skal opfylde nogle kriterier fra Arbejdsmarkedets Feriefond i forhold til husstandens indkomst - og desuden skal den, der ansøger om ferien være medlem i Autismeforeningen.

I hvert hus skal man tilmelde minimum 2 personer og max 6 personer. Og vi ved, at "familie" er mere end bare forældre og børn, så man er velkommen til at tage bedsteforældre, en ven eller andre pårørende med på ferie, hvis man ønsker eller har behov for det. Dog stadig max 6 personer i en hytte.

De fondsbetalte sommerferier betales af fondsmidler fra Arbejdsmarkedets Feriefond.

Læs mere om den fondsbetalte sommerferie og kriterierne fra Arbejdsmarkedets Feriefond i linket her.

Ansøgning

Du kan i linket her søge om at komme på en uges ferie i Vigsø Feriecenter eller Helsingør Ferieby.

Sidst frist for ferieansøgning er fredag den 28. april 2023.

Der trækkes lod blandt alle ansøgere den 8. maj 2023, og ansøgere får direkte besked per mail om de har fået en plads eller ej.