Podcast fra Autismeforeningen

Lyt til podcast fra Autismeforeningen

Autismeforeningen har 3 podcasts:

• "Når diagnosen rammer" er vores første podcast. Det er en miniserie på 2 dele om, hvordan det opleves at få en autisme-diagnose både som barn og voksen, når man jo altid har været autist. Klik her for at læse mere om den.

• "Fu*k Det David" er en podcastserie lavet i samarbejde med Hear Hear og Bagger-Sørensen Fonden. I serien får vi et indblik i, hvordan det er at være et ungt menneske på det autistiske spektrum. Klik her for at læse mere om den.

• "Megafon - Podcast fra din anden verden" er vores nyeste podcast, som er produceret med støtte fra TrygFonden. Podcasten består af tre forskellige podcast-serier: Svære følelser, Grænser og Ungdomspanelet. Klik her for at læse mere om Megafon - podcast fra din anden verden.

Fælles for miniserierne er, at de vil kaste lys over, hvordan du som autist bedst kan lære at navigere i nye svære eller grænseoverskidende situationer som en del af ungdomslivet. Du vil i programmerne møde unge autister, der deler deres historier, som du måske kan spejle dig i. Du vil også komme til at hilse på eksperter, der vil dele ud af deres gode råd.

Megafon – podcast fra din anden verdens samlede formål er at give unge med autisme redskaber til at få indflydelse på krænkende, ubehagelige eller svære situationer de er en del af - eller risikere at blive en del af. Programmerne er derfor hovedsageligt henvendt til unge med autisme, og skal give dem redskaber til at klare sig gennem de svære dele af et ungdomsliv med autisme. Vi har bevidst valgt ikke at angive en bestemt aldersgruppe, men blot tiltænkt det til unge med autisme, da det kan være individuelt, hvilke afsnit forskellige aldersgrupper vil have glæde af.

Serierne er dog også velegnet til et bredere publikum til at blive klogere på det autistiske ungdoms univers, der spender bredt fra hvordan man smalltalk’er, håndterer følelsen af ensomhed og hvordan lærer man overhovedet at sætte sine egne grænser?

Alle Autismeforeningens podcasts kan findes på vores SoundCloud kanal "Landsforeningen Autisme",Spotify og Apple Podcast.

Rigtig god lytning!