FJORDSKOLEN - FORÆLDRE vi er på jeres side

13. apr. 2022

Att. Børne- og uddannelsesudvalget i Aabenraa Kommune.

Bestyrelsen i Landsforeningen Autisme, Kreds Sønderjylland er alvorligt foruroligede over punkt 47 i Fjordskolens renoveringsprogram. Med det program, som ønskes iværksat, går man direkte imod alt det, der vil sikre et godt læringsmiljø for børn med autisme.

Børn med autisme har brugt for, at man minimere de distraherende indtryk, og skaber et trykt læringsmiljø. Det er derfor b.la. vigtigt, at undgå al form for uvedkommende støj. Det vil sige, at børn med autisme ikke skal have klasselokaler op mod lokaler, der skal renoveres. De skal heller ikke placeres i en hal med dårlig akustik mv Børn med autisme har endvidere brug for meget struktur og forudsigelighed. Det er derfor vigtigt, at der vælges et hurtigt genhusningsted de næste 2 år, for børn med autisme.

Vi fra Landsforeningen Autisme Kreds Sønderjylland appellerer til, ved Børne- og uddannelsesudvalget vil nytænke punkt 47 i Fjordskolens renoveringsprogram.

Bestyrelsen i Landsforeningen Autisme, Kreds Sønderjylland.