AUTISME UNGDOM KALDER TIL DEMONSTRATIONER I HELE LANDET

26. nov. 2020

Autisme Ungdom vil kæmpe for et bedre og mere autisme-venligt skolesystem, og i løbet af december måned vil vi derfor afholde demonstrationer rundt omkring i landet. Det gør vi ved at sætte over 200 stole op, hvor 1/3 er farvet røde, som et symbol på, at hver tredje elev med autisme ikke går i skole. Vi håber, at vi på den måde kan skabe offentlig debat, og tvinge politikkerne til at tage problemet seriøst.

Vi vil i alt afholde tre demonstrationer:

- 4. december klokken 9 - 14, Christiansborgs Slotsplads

Link til begivenhed: https://fb.me/e/3rS1vIn3J

- 5. december klokken 12 - 16, Kongens Have i Odense

Link til begivenhed: https://fb.me/e/3kx9gTHUh

- 6. december klokken 12 - 15, Aarhus Rådhusplads

Link til begivenhed: https://fb.me/e/1tLMJEcTr

Demonstrationerne vil være en del af vores december-kampagne, hvor vi vil sætte fokus på skoleområdet, og hvordan elever med autisme bliver fejlet i skolen. Vi vil for eksempel snakke om forringet inklusion i folkeskoleklasser, uvidenhed om autisme blandt medarbejdere, og den lange kommunale process, når man søger specialskole eller specialklasse, samt vores foreslag til at løse disse problemer.

Vi har brug for alt den støtte, vi kan få. Hvis I har mulighed for at deltage og kæmpe for en god sag, så ville vi sætte pris på, at I kom med til vores demonstrationer.

Det er NU skal der Handles!