'World Autism Acceptance Day' blev markeret med en konference for autister

2. apr. 2019

Landsforeningen Autisme afholdt den 2. april 2019 en konference for autister i anledning af 'World Autism Acceptance Day'. Det bød på oplæg om selvforståelse, angst og "et bedre liv".

I Landsforeningen Autisme markerer vi ’World Autism Acceptence Day’ – eller Verdens Autismedag 2019 – med en konference særligt for autister, hvor vores dygtige samarbejdspartnere har doneret deres oplæg i dagens anledning.

Læs mere om vores online-kampagne til Autismedagen.

Over 60 deltagere mødte tirsdag morgen op i lokalerne i Høje Taastrup, og alle var klar til en dag med oplæg og viden om autisme.

Til konferencen startede Kirsten Callesen, fra Psykologisk Ressourcecenter, ud med et oplæg om selvforståelse hos mennesker med autisme. Og hun sluttede desuden dagen af med et oplæg om angst, depression og sanseforstyrrelser.

Undervejs på dagen stod Ellen Vallentin Christiansen for oplægget: ”Et bedre liv” – og Ole Anders Rauff holdt oplæg om det at være en ”Power Autist”. Her giver han blandt andet sine gode råd til, hvordan man som autist passer på sig selv og holder øje med, om andre mennesker vil én det bedste i en relation.

Se video fra Prinsesse Marie her.

Se billeder fra konferencen herunder.