E-racerløb samler 1.380 kroner ind til støtte for Landsforeningen Autisme

9. nov. 2021

Danish Sim Razers stod i efteråret bag et velgørenheds E-racerløb, som nu sender 1.380 støttekroner til at støtte foreningens arbejde for bedre vilkår for mennesker med autisme og deres pårørende.

I efteråret 2021 afholdt Danish Sim Razers en velgørenhedsevent med Formel 1 E-racerløb, hvor man ved at deltage samtidig støttede Landsforeningen Autisme. Desuden blev eventen streamet på Youtube og der var mulighed for at støtte på MobilPay undervejs.

Planen var, at der skulle have været en serie af løb, men det endte i stedet med ét samlet løb til støtte for foreningen.

I Landsforeningen Autisme er formand Kathe Johansen glad for den støtte, der kommer fra events som Danish Sim Razers’ E-racerløb.

”Vi er meget taknemmelige for alle som bidrager med støttekroner til Landsforeningen Autisme. Det er med til at sikre mere fokus på autisme og de udfordringer, der stadig er for autister i vores samfund. Og det giver os flere muligheder for at kunne hjælpe autister og deres pårørende,” siger hun.

E-racerklubben Danish Sim Razers har tidligere stået bag en støtteevent til fordel for Landsforeningen Autisme. I 2019 afholdte de to jubilæums-turneringer, hvor man blandt andet kunne støtte Landsforeningen Autisme.

Du kan selv se eller gense E-racerløbet i deres stream af det på Youtube i linket her.