Sommerløb giver 4000 kroner til Landsforeningen Autisme

18. aug. 2021

Til et velgørenhedsevent med sommerløb i juni 2021 gik hele overskuddet til Landsforeningen Autisme. Det betyder, at der nu er over 4000 kroner på vej, som kan hjælpe autister og deres familier.

Nete Prahl-Lauersen har ad flere omgange stået for at oprette og afholde online motionsevents, som har til formål at støtte udsatte eller syge børn og unge.

I år afholdt hun et online event med sommerløb mellem den 13. – 26. juni, hvor overskuddet gik ubeskåret til Landsforeningen Autisme. Velgørenhedseventen: ’Midsommer 2021’ sendte i alt 80 deltagere ud på et løb på både gå-ben, til hest, i løb og på cykel.

Overskuddet fra eventen er på 4079,25 kroner og går til Landsforeningen Autismes arbejde for mennesker med autisme og deres familier.

Landsforeningen Autisme siger mange tak for den flotte donation. Den vil blive brugt som en ekstra hjælp til at kunne støtte autister og deres familier.

”Vi er meget glade for den støtte, vi gang på gang oplever fra folk som Nete, som samler ind, bruger deres tid og på alle måder støtter foreningen,” siger Kathe Johansen, formand i Landsforeningen Autisme.

Regnskab for indsamlingen

Jf. loven fremgår regnskabet for indsamlingen her på siden.

Se også hele regnskabet i linket her.