Landsforeningen Autisme byder velkommen til ny formand til repræsentantskabsmødet 2022

31. okt. 2022

Til repræsentantskabsmødet 2022 blev der valgt en ny formand, samt flere nye hovedbestyrelsesmedlemmer. Desuden blev den interne Impala Pris uddelt til dem med størst vækst i medlemstallet.

Landsforeningen Autismes repræsentantskabsmøde 2022 blev søndag den 30. oktober afsluttet efter to dage med god debat, sparring og snakke mellem de mange fremmødte repræsentanter fra foreningen, samt deltagerne online.

Til repræsentantskabsmødet blev der hen over weekenden debatteret 17 forskellige forslag og snakket om det fremtidige arbejde i foreningen. Det førte til flere gode og vigtige debatter.

Ny formand og hovedbestyrelse

Som afslutning på mødet blev der officielt sagt et pænt farvel til afgående formand Kathe Johansen for sit store arbejde og sin tid som foreningens formand de seneste to år.

Samtidig sagde repræsentanterne et hjerteligt velkommen til Brian Andersen, som blev valgt til ny formand i foreningen.

Derudover siger foreningen en stor tak til de afgående hovedbestyrelsesmedlemmer for deres gode engagement og arbejde i bestyrelsen. Samt velkommen til de nye HB-medlemmer, som blev valgt ind.

Den nye hovedbestyrelse vil snart holde deres første møde sammen.

Impala Prisen

Lørdag eftermiddag blev der desuden uddelt den fornemme interne Impala Pris, som gives for størst vækst i medlemstallet.

I år gik prisen til Landsforeningen Autismes tætte samarbejdspartner: Autisme- og Aspergerforeningen for voksne. Deres medlemstal er vokset med hele 214 nye medlemmer siden sidste repræsentantskabsmøde i 2021.

På andenpladsen kom Kreds Midtsjælland med en medlemsvækst på 101 nye medlemmer, og Kreds Fyn blev nr. tre med en medlemsvækst på 60 nye medlemmer.

Tak til alle deltagerne for et godt repræsentantskabsmøde.