Fondsbetalt juleferie med Autismeforeningen – et tilbud til medlemmer af Autismeforeningen

9. okt. 2023

Vi nærmer os december, og nu åbnes der op for ansøgning til Autismeforeningens fondsbetalte juleferie. Det koster ikke noget at deltage i juleopholdet, men man skal opfylde Arbejdsmarkedets Feriefonds kriterier til husstandens indkomst.

Juleferien bliver i år afholdt i Helsingør Ferieby, Sperlings Allé 43A, 3000 Helsingør.

Juleferien afholdes den 23.-27. december 2023.

Ankomst ca. kl. 15.00 den 23. december. Hjemrejse ca. kl. 11.00 den 27. december.

Helsingør Ferieby

Helsingør Ferieby ligger ude i smuk natur, så der er mulighed for privatliv, samtidig med at man ikke er langt væk fra Nordsjællands oplevelser. Der er en smuk udsigt ud over Øresund og Kronborg Slot, og Helsingør by er blot 1,5 km væk. Har I lyst til en gåtur ved vandet, er der kun 400 meter til stranden.

Har I mere lyst til at blive i feriebyen, er der rig mulighed for aktiviteter, samvær og hygge, f.eks. ovre i fælleshuset. I kan også tage på løbetur på en af feriebyens løberuter, lege på legepladsen eller måske noget helt andet.

Læs mere om Helsingør Ferieby her

Ansøgning

Frist for ansøgning om at komme med er fredag den 3. november 2023.

Ansøg om at komme med i linket her.

Når ansøgningen er sendt afsted, vil i modtage en bekræftelsesmail. Her skal I anvende Sikkermaillink, hvor I kan uploade/vedhæfte dokumentation for indkomst.

Det er også meget vigtigt, at I skriver jeres medlemsnummer på ansøgningen.

Deltagere vil få besked via mail, om de har fået plads eller ej den 13. november 2023.
Der vil blive trukket lod mellem alle, der søger og opfylder de økonomiske kriterier.

Vi har plads til 10 familier på vores juleferie 2023.

Hvem kan søge?

Du/I skal være medlem af Autismeforeningen for at søge om deltagelse på juleferien.

Arbejdsmarkedets Feriefond har 2 kategorier med krav til niveauet af familiens forsørgelse/indkomst.

Befinder jeres familie sig i én af nedenstående kategorier, kan I søge om at komme på juleferie. Kategorierne er ligestillede.

Ansøgere skal indsende dokumentation for husstandsindkomst i forbindelse med ansøgningen.

Arbejdsmarkedets Feriefond's Kategori 1
For vanskeligt stillede børnefamilier (børn under 18 år), hvor forælderen eller begge forældre, hvis der er tale om et forældrepar, modtager offentlig forsørgelse, eller hvis indtægter ikke overstiger dagpengesatsen.

Indtægt:

Kontanthjælp

Uddannelseshjælp

Ressourceforløbsydelse

Lønniveau som ikke overstiger dagpengesatsen

Ledighedsydelse

Dagpenge ved ledighed, fuldtids- og deltidsforsikrede (dog uden lønsikring)

Førtidspension

SU-modtager eller en person på revalidering, hvis indtægt ikke overstiger dagpengesatsen

Arbejdsmarkedets Feriefond's Kategori 2
For familier/husstande hvis indtægter ikke overstiger dagpengesatsen, og hvor mindst ét medlem af familien har sociale eller helbredsmæssige problemer.

Indtægt:

Kontanthjælp

Uddannelseshjælp

Ressourceforløbsydelse

Lønniveau som ikke overstiger dagpengesatsen

Ledighedsydelse

Dagpenge ved ledighed, fuldtids- og deltidsforsikrede (dog uden lønsikring)

Førtidspension

Indkøb af mad under juleferien

Hver familie får et beløb at indkøbe mad for i juleferien. Maden bestilles online via nemlig.com og leveres til feriebyen. I får nærmere besked om, hvordan det skal foregå, hvis I bliver udvalgt i lodtrækningen. Der vil være julemiddag til hver enkelt familie, som leveres til jer den 23. december ved ankomst.

Transport til og fra feriestedet

Hver familie får dækket op til max. 1000 kr. i transportudgifter til/fra feriestedet. Efter ferien kan I kontakte os og bede om en 'transportseddel', som I skal udfylde og maile til mariaf@autismeforening.dk