Landsforeningen Autisme bliver til Autismeforeningen

24. feb. 2023

Efter i årevis at have været kendt af mange som Autismeforeningen blev det vedtaget på det ekstraordinære repræsentantskabsmøde den 14. februar, at Landsforeningen Autisme nu ændrer navn, så det bliver officielt.

Foreningen har på det ekstraordinære repræsentantskabsmøde tirsdag den 14. februar 2023 vedtaget officielt at ændre navn til Autismeforeningen for at få et enklere navn og samtidig omfavne det, som de fleste i forvejen kender foreningen som.

”Med navnet Autismeforeningen vælger vi at tage det navn til os, som foreningen i mange år er blevet omtalt og kendt som. Og vi omfavner det store arbejde, som i årevis er blevet gjort af foreningen, de frivillige og medlemmerne for at få en stærk stemme handicappolitisk og få viden ud om autisme. Vi ser nu frem til at fortsætte vores arbejde og styrke foreningen endnu mere, så vi kan sikre bedre vilkår for alle autistiske børn, unge, voksne og ældre og deres familier,” siger Brian Andersen, formand.

Autismeforeningen vil fortsat være en forening for alle – autister og pårørende samt fagfolk og støtter. Og arbejdet fortsætter med at skabe bedre vilkår for alle autister og udbrede viden om autisme.

Og vi ved, der er hårdt brug for forbedringer for autister i alle aspekter af livet.

I Autismeforeningen vil vi arbejde videre for at styrke foreningens arbejde for medlemmerne og sikre fokus på autisme i samfundet gennem arbejdet med vores gode samarbejdspartnere, andre organisationer og alle foreningens medlemmer og frivillige.

Foreningens logo samt materiale vil løbende blive udskiftet i den kommende tid.